Informatör eller marknadskommunikatör i ett företag

16 maj 2020 Lily Hansen

Som informatör, marknadskommunikatör eller marknadsföringsansvarig för ett företag kontaktas du löpande av olika företag som vill sälja profilprodukter. Det finns galet många leverantörer och det är både stora och små bolag som vill komma i kontakt med dig. Vanligtvis har du redan etablerat en kontakt och beställer era profilkläder till personalen samt de brandade produkter ni behöver för mässor, konferenser och liknande. Det är ändå rätt kul att få alla de små gåvorna – som egentligen ju är reklam – från de firmor som säljer profilprodukter. Ena dagen ett gäng pennor – nästa dag en t-shirt.

 

Även de har behov

Även de bolag som säljer Profilkläder i Stockholm har ju behov av att synas och själva nyttja denna typ av produkter i sin marknadsföring. Som mottagare av denna reklam på ett företag får du därmed kataloger och produkter sänt till dig titt som tätt. Ur miljösynpunkt är digitala kataloger och visningsexempel att föredra, men det gäller också för dessa firmor att sticka ut från mängden. Samarbetar du med ett större bolag så har de oftast bredden i allt du behöver för er marknadsföring; trycksaker, kontorsmaterial, gåvor och profilkläder som alla kan bära ert varumärke.

 

Att synas i grupp

Tänkt dig till exempel att ert bolag åker på en stor branschmässa och alla kommer in i lika företagsjackor med ett spännande och lite annorlunda budskap. Det kommer bli en snackis. Alla kommer att känna igen er personal och fundera kring budskapet. När de får svaret har de garanterat lagt ert bolag i bakhuvudet och du kan nyttja det för att nå dem i framtida marknadsföring. Relevans är viktigt – se till att ha ett budskap som relaterar till kundernas behov och till era produkter och tjänster – låt det avspeglas i ert val av profilprodukter. Säljer du fårskinn så kan er gåva t ex vara en termos med logo på.

Fler nyheter

25 oktober 2021

Downlights