Gör dina kunder lojala

Dette indlæg er finansieret indlæg og indeholder promoverede hjemmesidehenvisninger.

Har du ett företag, där du lockar kunderna med stora rabatter? Du vill förstås att de ska handla mer av just din firma, och du vill att kunderna kommer tillbaka och handlar mer därför att de är så nöjda med köpet. Rabatter i all ära, men kunden som bara tittar på priset kan ju lika gärna handla av din konkurrent nästa gång. Men det finns ett bra sätt att behålla sina kunder, och det är att starta en kundklubb!

 

 

Kundklubben ger VIP-känsla

När du låter kunderna bli medlemmar i en klubb, får de fördelar som andra kunder inte får. Det kan vara extra bra priser, specialerbjudanden eller vinstchanser i tävlingar. Dina kunder kan få bonus efter visst antal köp, eller något annat som du tycker vore bra. Genom detta skapas det en VIP-känsla och en kundlojalitet för ditt företag.

 

Räkna med framgång

Ny teknologi ger också stora fördelar för dig som säljare. Du kan exempelvis få statistik på hur mycket kunderna handlar och räkna på hur ofta de är inne på klubbsidan. Du kan planera strategiskt, eftersom både kampanjer och andra aktiviteter kan genomföras och resultatet är mätbart. Tänk i termer av ökad försäljning, tänk kundklubb företag. Du kan helt enkelt räkna med framgång när du har lojala kunder i din klubb.

 

Gör det enkelt för dig

Självklart ska du inte göra allt jobbet själv. Det finns företag som hjälper dig och gör allt det praktiska, både när det gäller tekniken och administrationen. Ägna dig åt att sälja! Anlita ett företag som professionellt tar vara på din inspiration och dina idéer, och som lätt och smidigt skapar din kundklubb. Det är mycket enklare att sälja mer till dina redan befintliga kunder än att försöka skaffa nya hela tiden. Om du sedan i din kundklubb låter medlemmarna värva nya, får du ännu fler lojala kunder.